Korzyści z content marketingu


Dlaczego content marketing to dobra strategia promocji w Internecie? Powodów, dla których opłaca się z niej korzystać, jest wiele, a poniżej wymieniamy najważniejsze z nich. Sprawdź, dlaczego warto zainwestować w wysokiej jakości treść.

korzyści z content marketingu
content marketing

Wyższa konwersja

Udostępnienie użytkownikom interesujących materiałów i zapełnianie nimi strony internetowej przekłada się na efektywniejszą realizację Twoich celów biznesowych. Wartościowy content jest jednym z ważnych elementów, które przyczyniają się do wykonania przez użytkowników pożądanych czynności, jak np. złożenie zamówienia na produkt, wysłanie zapytania ofertowego czy pobranie e-booka. W rezultacie rośnie sprzedaż, a co za tym idzie – również zysk z Twojej działalności.

Budowa wizerunku

Tematyczne treści, które mają określoną wartość i są z zainteresowaniem przeglądane przez odbiorców, pozytywnie świadczą o autorze. Dlatego publikowanie ciekawego contentu to skuteczny sposób na kreowanie pozytywnego wizerunku, zgodnego z Twoimi oczekiwaniami i potrzebami. Poprzez dobranie odpowiednich tematów, form i kanałów dystrybucji treści budujesz pożądany obraz marki i zyskujesz zaufanie klientów.

SERVICES

Wsparcie pozycjonowania

Choć marketing treści nie zastąpi pozycjonowania, to jest jego doskonałym wsparciem. Działania zmierzające do podwyższenia pozycji witryny w wynikach wyszukiwania świetnie uzupełniają się z profesjonalnie zaplanowaną i fachowo wdrożoną kampanią content marketingową. Wynika to m.in. z faktu, że wyszukiwarki internetowe – z Google na czele – doceniają witryny regularnie publikujące wartościowe, tematyczne treści. Ponadto ciekawe teksty, materiały wideo i grafiki są chętnie polecane przez użytkowników, którzy się nimi dzielą. W ten sposób wzmacniają reputację strony, co przekłada się wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Elastyczność

Marketing treści jest wyjątkowo elastyczny, tzn. da się go z powodzeniem zastosować niezależnie od rodzaju, branży czy skali działalności. Przy wykorzystaniu contentu można prowadzić skuteczne działania promocyjne nawet w najbardziej nietypowym biznesie, w którym inne metody promocji nie mają zastosowania. Marketing treści jest polecany zarówno małym, jednoosobowym czy rodzinnym firmom, jak i wielkim korporacjom o międzynarodowym zasięgu.

Długotrwałe efekty

Interesujący content, który przyciąga uwagę użytkowników, zawsze jest w cenie i nie znika z Internetu, a jego pozytywne efekty odczuwane są przez wiele miesięcy, a nawet lat, po publikacji. Zbudowana przy użyciu wartościowych treści reputacja utrzymuje się przez długi czas, co zapewnia bardzo dobrą stopę zwrotu z inwestycji w tę formę promocji online.

Większy ruch na stronie

Efekty zarówno wizerunkowe, jak i w zakresie pozycjonowania sprawiają, że dzięki content marketingowi wzrasta popularność Twojej strony internetowej. Z biegiem czasu zagląda na nią coraz więcej osób zainteresowanych tym, co masz do zaoferowania. Tym samym z powodzeniem zwiększasz sprzedaż, zarabiasz więcej na reklamach lub osiągasz inne cele, do których dążysz w swojej działalności.