Dlaczego content marketing jest skuteczny?


Jednym z najważniejszych aspektów, które przekonują do wdrożenia działań content marketingowych, jest ich skuteczność. Pojawia się jednak pytanie, na czym w praktyce ona polega? Wyjaśniamy tę kwestię poniżej.

skuteczny content marketing
content marketing

Wartość treści

Kluczowym czynnikiem decydującym o efektywności publikowania tematycznych treści jest ich wartość. W odróżnieniu na przykład od standardowych reklam materiały udostępniane użytkownikom w ramach content marketingu mają określoną wartość – edukacyjną, emocjonalną czy rozrywkową – dzięki czemu są dobrze postrzegane przez użytkowników. Ponieważ ich zawartość jest ciekawa, przyciągają odbiorców i generują ruch na stronie.

Dotarcie do grupy docelowej

Wartościowa i poszukiwana przez użytkowników treść dopasowana do ich potrzeb i wymagań jest dobrze oceniana, ponieważ wychodzi naprzeciw oczekiwaniom grupy docelowej. Zamiast nachalnie reklamować produkty czy usługi subtelnie pozyskuje zaufanie i buduje relacje z odbiorcami. Content marketing pozwala na utrzymanie uwagi użytkowników przez długi czas, co ułatwia ich nakłonienie do wykonania pożądanych czynności, jak np. kupno produktów, wysłanie zapytania ofertowego czy ściągnięcie jakichś materiałów.

SERVICES

Uniwersalność

Jak pokazują liczne przykłady, wysoka skuteczność treści jako sposobu promocji w Internecie wynika także z jej uniwersalności. Na czym ona polega? Na tym, że content marketing można wdrożyć praktycznie w każdej firmie – nie jest istotna branża, specyfika czy skala działalności. Tak samo dobre efekty da się osiągnąć zarówno w niewielkim, rodzinnym przedsiębiorstwie, jak i ogromnej korporacji zatrudniającej tysiące osób. Tę usługę warto polecić niezależnie od budżetu, ponieważ można zorganizować efektywne działania nawet przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych.

Wsparcie pozycjonowania

Można wskazać liczne przykłady potwierdzające, że content marketing pomaga we wprowadzeniu witryny na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To rezultat rosnącej reputacji, w efekcie czego wyszukiwarki internetowe przychylniej traktują Twoją stronę. Systematyczne publikowanie tematycznej, wartościowej treści bezsprzecznie sprzyja budowaniu marki strony w Google i innych wyszukiwarkach. Podobny skutek przynosi popularyzacja materiałów przez samych użytkowników, którzy się nimi dzielą i w ten sposób wzmacniają wiarygodność witryny.

Budowa wizerunku

Kolejnym aspektem składającym się na skuteczność content marketingu jest fakt, że wspiera budowę pożądanego wizerunku. Publikowanie materiałów o odpowiednio zaplanowanej i przygotowanej treści przyczynia się do kreowania pozytywnego obrazu marki w oczach odbiorców. Jeżeli użytkownicy czytają Twoje teksty czy oglądają filmy, na podstawie których mogą stwierdzić, że warto Ci zaufać, korzyści wizerunkowe są wymierne i przekładają się na wyższą konwersję, czyli większe zyski.

Mierzalność

Skuteczność content marketingu da się efektywnie mierzyć za pomocą różnych wskaźników i narzędzi. Dzięki temu można dokładnie monitorować rezultaty podejmowanych działań i w razie potrzeby optymalizować je, dostosowując do zmieniających się warunków.